Робота. Зарплата. Пенсії, Суспільство Автор: Ната Друкувати

Молодь позбавляє себе роботи

  • Джерело: ipress.ua.  → Ключові теги: Робота, краудсорсінг, суспільство

    Багато компаній замість того, щоб набирати в штат нових працівників або платити гроші спеціалізованим агентствам, пропонують своє завдання користувачам інтернету, зокрема соцмереж. Через такий конкурс вони недорого отримують рекламу, оновлюють логотип тощо. Чи такий краудсорсінг (від анг. crowdsourcing) забирає у молоді роботу, розмірковує Ларіса Фо у статті для Forbes.

    wdsourc.jpgCoca-Cola хоче, щоб ви розробили для неї її новий логотип. Розробник відеоігор Намко Бандай потребує вашої допомоги, намагаючись змінити дизайн Pac-Man. Компанія Lay’s шукає новий смак для своїх картопляних чіпсів. Колись у минулому, компанії використовували своїх штатних працівників, вкладали свої гроші і ресурси, щоб розвивати ці проекти. Тепер вони використовують краудсорсінг (пошук ідей серед натовпу) - формулюють запит на своїй сторінці Facebook і пробують залучити своїх "шанувальників" зробити це для них за невелику плату.

    Ця концепція, що дає бізнесу можливість залучати безкоштовну працю, не проста казка експлуатації за допомогою нових технологій. Краудсорсінг не набув би своєї популярності без охочих долучитися до цієї концепції учасників – компанія Lay’s вже отримала більше восьми мільйонів пропозицій нових смаків для картопляних чіпсів.

    Крім того, молодь сьогодні часто прагне до подібної взаємодії.

    "Ми відчуваємо себе настільки далеко від корпоративного світу останнім часом", - говорить Лаура Лаві із Zing Revolution, яка продає створені через краудсорсінг зображення, як вінілові покриття.

    "Сьогодні, це ми або вони. Краудсорсінг дозволяє компанії створити діалог з нами. Він пом'якшує імідж і роботу корпорації", - додала вона.

    Тим не менш, важко ігнорувати той факт, що краудсорсінг може мати непередбачені наслідки через ліквідацію професійних вакансій, які зазвичай заповнюють на початковому рівні компанії особи молодого покоління.

    Скористаємося популярним кліше: навіщо купувати корову (запрошувати графічного дизайнера), коли можна отримати молоко (логотип) безкоштовно?

    Хоча й важко безпосередньо прив'язати краудсорсинг до поточної цифри безробіття, очевидним є факт зростання використання позаштатних і зовнішніх фахівців і зміна ландшафту працевлаштування. Плюс, дуже легко зробити висновок, як краудсорсінг, порушуює роботу у творчих галузях економіки, в тому числі рекламі, дизайні та обробці даних.

    За іронією долі, учасники краудсорсінгу можуть бути самі відповідальні за перешкоджання перспективі свого працевлаштування. Хоча є добрі проекти, вироблені через різні форми зайнятості, однак, більшість матеріалу виробленого через краудсорсінг дорівнює або краща, ніж професійний контент.

    Та й компанії, очевидно, будуть віддавати перевагу більш дешевим варіантам виробництва, тим більше, коли кінцевий результат не надто відрізняється. Крім того, компанії усуваються від багатьох своїх первісних витрат і ризиків, оскільки саме краудсорсери несуть відповідальність за розробку та виконання проектів за свій власний кошт.

    Стартапи і малі підприємства були першими, хто підхопив краудсорсінг, як тактику свого виживання, говорить Ілана Гроссман із Gust.

    "Вони не можуть дозволити собі винаймати роботу традиційних агенств, тому вони дуже активно використовують краудсорсінг. У цей спосіб вони розбудовують свій власний бренд (за допомогою краудсорсингу, включаючи проектування), свій логотип та імідж", - зауважила спеціаліст.

    І тепер, мільярдні бренди все частіше починають користуватися цими можливостями. MoFilm являє собою платформу, яка безпосередньо з'єднує кінематографістів із зростаючим списком брендів, включаючи Campbell’s, HP, AT&T, і McDonald’s. Компанія виникла з метою усунення традиційних рекламних агентств, оскільки "декілька шарів бюрократії та адміністрації ... розбавляють творчість і роздувають витрати, які виникають в традиційних виробничих процесах".

    Таким чином, MoFilm і Chevrolet працювали разом над виробництвом реклами для Super Bowl, яка отримала близько 80 показів, і кожне розміщення коштувало меше $50 тис. І навпаки, якби Chevy звернулася до традиційного креативного агентства, кожна реклама коштувала би від $500 тис до $1 мільйона.

    "Очевидно, що старі моделі не працюють з тим, як діють сьогодні стартапи і невеликі компанії", - говорить Гроссман.

    "Їм потрібні швидкі і спритні рішення, а творчі агентства мають великі накладні витрати і процеси виробництва, які не підлягають обговоренню".

    Хоча учасники краудсорсінгу не можуть отримувати компенсації на оздоровлення або оплачувані лікарняні від компаній, вони все частіше отримують дещо за свої витрачені зусилля. E-Commerce Portal Café Press, який продає розроблені споживачами дизайни, платить своїм винахідникам 10% від їх роздрібного продажу.

    Coca-Cola платить $5 тис переможцю конкурсу на найкращий дизайн нового логотипу. Lay’s призначив переможцю свого конкурсу нагороду в $1 мільйон або один відсоток від чистих продажів нових чіпсів 2013 року, невідомо що краще. (Обидві винагороди – помилка округлення для бренду, чиї щорічні продажі картопляних чіпсів перебільшують $9 млрд).

    Однак більшість учасників краудсорсингу дивляться на свої проекти, як на можливість набратися досвіду і показати свою роботу.

    "Я отримую набагато більше запитів від позаштатних дизайнерів, які пишуть: "Ей, я професійний дизайнер… (шляхом продажу через Café Press), і вони хочуть дістатися до наступного рівня, розвиваючи свої інтереси", - говорить представник Café Press Ty Сімпсон.

    "Я думаю, краудсорсінг допоміг відкрити багатьом очі, і показав, що те, що придумують шанувальники може бути дуже ефективним. Важко уявити собі, що група творчих людей придумає щось краще, ніж справжній фанат, який дійсно розуміє філософію бренду", - зазначив він.

    Доказом цього може бути випадок, коли Café Press об'єдналися з Summit Entertainment, щоб налагодити продаж футболок Twilight. Виявилося, що дизайн, який придумав один шанувальник, допоміг продати товару більше ніж на $1 млн і перевершив продажі варіанту футболки, створеної у студії.

    Незважаючи на успіх краудсорсінгу і його поширеність, існує, здається, межа його влади. Ларрі Лак із рекламного агентства 72andSunny говорить, що його клієнти звертаються до цієї концепції для розширення змісту, а не в якості використання її як основи.

    "Коли ви покладаєтеся на користувачів у всьому, це може вийти з-під контролю", - говорить він, посилаючись на випадок, коли жартівники нещодавно зіпсували конкурс Mountain Dew, - Хороші бренди запрошують до розмови, яка має свої рамки, що допомагає залишатися вірним стратегії і месиджу бренду".

    Професійні рекламні агентства і посередники, як і раніше, служать загальній меті, зокрема, в якості фільтрів.

    Ви побачите, як компанії будуть звертатися до краудсорсингу для перевірки своєї ідеї, потім до агентства - для відшліфування цієї ідеї", говорить Гроссман.

    "Але основні бренди не будуть використовувати краудсорсінг в неконтрольований спосіб. Вони можуть дозволити логотип або слоган, але нічого, що буде стосуватися основного бренду".

    Лак додає: "В ідеальному світі, професійно вироблений контент повинен надихати людей виробляти свій власний. Це подвійність матерії. Контент не повинен розглядатися в якості ексклюзиву однієї чи іншої сторони, він існує для всіх", - говорить Лак.

    Молоде покоління також повинно сподіватися, що краудсорсінг і штатні посади не будуть виключати одне одного.



    ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Рекомендуємо

Загадки на кожному поверсі: Розвиваємо логіку та уяву дітей Загадки на кожному поверсі: Розвиваємо логіку та уяву дітей
У світі дитячої літератури є багато книг, які сприяють розвитку дитини, але лише деякі з них поєднують навчання з розвагами так майстерно, як це робит...
Як вибрати ідеальний фалоімітатор: практичні поради Як вибрати ідеальний фалоімітатор: практичні поради
Сучасний ринок інтимних товарів пропонує величезний вибір девайсів, які допомагають зробити сексуальне життя яскравішим і задовольнити найсміливіші фа...
Порядок проведения экспертизы промышленной безопасности технических устройств на объектах повышенной опасности (ОПО) Порядок проведения экспертизы промышленной безопасности технических устройств на объектах повышенной опасности (ОПО)
Экспертиза промышленной безопасности (ЭПБ) — это процедура, необходимая для подтверждения безопасности технических устройств, используемых на об...
Підписатись не коментуючи
E-mail:

Додати коментар

 
Ім'я:
Пароль: (якщо зареєстрований)
Email: (обов'язково!)
captcha

теги форматування

додати смайли
 
Підписатись на коментарі по e-mail  

День в фотографіях Всі фотографії

Актуальні теми Всі актуальні теми